Elendig blogging

  • Jeg er en elendig blogger for tiden. Det var kanskje ikke et sjakktrekk å starte en blogg rett før jeg dro hit. Nå er jeg i innspurten av trimesteret. Innen 6. desember, altså mindre enn 3 uker, må jeg være ferdig med essayet mitt og PhD-søknad til Cambridge. Tempoet er ikke høyere enn tidligere i trimesteret. Men det er uansett høyere enn en det jeg holdte i eksamenstiden hjemme i Norge, så det er høyt nok.
  • I går drakk jeg te og fikk innføring i Dr Who av en kompis. Følte meg britisk.
  • Briter sier ‘sorry!’ når jeg sykler i feil sykkelfelt slik at de må styre unna for å ikke bli påkjørt. Thehehe.
  • På fredag hadde jeg et møte med Coakley angående et av mine PhD-ideer. Hun rev forslaget i filler, og foreslo et annet prosjekt om feminisme, lidenskap, rettferdig og offentlig diskurs. Det var litt skremmende, vondt og morsomt på samme tid. Jeg hadde på forhånd fått vite at man må være beredt på kontakt avvisning og at hun hadde en tendens til å styre alle prosjekter til å bli prosjekter om feminisme. Så det var jo morsomt at stereotypen stemte. Dessverre har hun så mange PhD-studenter nå at det er lite sannsynlig at jeg får et prosjekt med henne. Hun foreslo Rowan Williams (!) som veileder hvis jeg skulle få lyst til å gjøre et prosjekt i skjæringspunktet etikk-offentlighet-teologi. Morsom tanke. Men nei.
  • Jeg startet å skrive essayet med henblik på å kritisere Karl Barth. Endte opp med å vise at argumentet ikke funker.
  • På onsdag hadde jeg mulighet til å bli med på en lesegruppe hvor de leste Parmenides. Dattera til John Milbank, som er phd-student her, er med i gruppa. På onsdag hadde hun bursdag, så John Milbank kom og ble med på lesegruppa. Det fristet å stikke innom, til jeg oppdaget at de ikke først og fremst leser Parmenides. De fremfører. Hadde vært morsomt å se Milbank spille Sokrates. Men dog.
  • Neste helg skal jeg på C.S. Lewis-konferanse. Blir gøy.
  • I dag hadde de glemt å servere te og kaker kl 15 på colleget. Det ble opprør i biblioteket.
  • Nå sitter jeg og jobber med en refleksjon om Julian of Norwich til et seminar på onsdag. Utfordrer meg på hvordan en teolog skal lese slike tekster.
  • 15. desmeber reiser jeg hjem til jul!! Å hvor jeg gleder meg!
  • Høsten er evig lang her.

 

Leave a comment